مسترکلاس ایران

آموزش در کنار برترین اساتید جهان به زبان فارسی

مسترکلاس ایران

آموزش در کنار برترین اساتید جهان به زبان فارسی

مسترکلاس ایران
بایگانی

ماهی و گربه موفق ترین فیلم بلند شهرام مکری است

ماهی و گربه موفق ترین فیلم بلند شهرام مکری است

 

هرکس نام او را برای اولین بار به عنوان یک سینما دوست بشنود احتمالا از نام فامیلی اش خوشش خواهد آمد! اما اگر می خواهید او و استعداد عجیبش را دقیق تر کشف کنید تنها یک راه دارید:
فیلم هایش را ببینید
شهرام مکری به معنای واقعی سینما را تجربه می کند، همیشه به دنبال یک نوع قصه گویی جدید است، روایتی مدرن، داستان گویی شهرام مکری! هر بار حرفی جدید می زند و آدم را متعجب می کند، اگر نکند یک جای کار می لنگد، چون او شهرام مکری است و شما را وا میدارد که حین تماشای فیلمش بگویید:
آفرین، ایول، چقدر خوب!
لیست بلند بالای سمت ها و جوایزش را اینجا در سایت شخصی اش ببینید.
همچنین فیلم کوتاه "طوفان سنجاقک" و "محدوده دایره" را نیز می توانید در آپارات مسترکلاس ایران تماشا کنید. پیشاپیش از کیفیت پایین ویدئوها عذرخواهی می کنم. این تنها نسخه موجود در اینترنت است.

ماهی و گربه
یک فیلم سکانس پلان دیگر از شهرام مکری. سکانس پلان تکنیک مورد علاقه اوست و از حق نگذریم او این تکنیک را به خوبی اجرا می کند. داستان خاصی که او برای فیلم انتخاب کرده و لوکیشن فیلم یک ژانر جناییو ترسناک را رقم زده است. ریتم فیلم یکنواخت است اما این یکنواختی به هیچ وجه حوصله شما را سر نمی برد. اضطراب را در همان ریتم ثابت طوری به شما القا می کند که انگار قرار نیست اتفاقی بیافتد اما شما با تمام وجود آن را حس خواهید کرد. با آن که فیلم در گروه سینمای هنر و تجربه اکران شده اما فروش فیلمرقمی چشمگیر است و همین نشان دهنده ظهور گروهی جدید از مخاطبان سینماست. افرادی که به دنبال داستان گویی جدید و به دور از کلیشه ها می گردند.

گزارش فروش مربوط به ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ است.گزارش فروش مربوط به ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ است.


همانطور که در جدول نیز دیدیم مکری با "ماهی و گربه" صدر نشین بلا منازع تعداد تماشاگر و فروش گیشه است. شاید این رقم قابل قیاس با ارقام فروش سینمای بدنه نباشد اما میزان فروش معیار مناسبی برای سنجیدن اقبال مردمی فیلم است و مکری توانسته این نکته را به همه کارگردانان این گروه ثابت کند که فیلم های هنر و تجربه صرفا تجربه ای هنری و آرتیست محور نبوده و سود مالی نیز به همراه خواهد داشت.

امیدوارم تعداد فیلمسازان علاقه مند با سرمایه گذاری روی خود، چه از لحاظ سواد سینمایی و چه از لحاظ اعتماد به خود برای ساخت فیلم و شرکت در گروه سینمای هنر و تجربه، روز به روز بیشتر شوند و این نهضت که ماهیتش باعث رشد و تعالی سینمای داخلی ما خواهد شد را همراهی کنند.

با سپاس
میلاد صیاد - فیلمساز

  • میلاد صیاد

نظرات  (۱)

همین مونده میلاد صیاد کسخل از شهرام تعریف کنه. تو تعریف نکن جان من اعتبار شهرام رو میبری زیر سوال

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی